Szukanie biura na długie lata jest niełatwym zadaniem. Wynajęty budynek nie jest jedynie miejscem Twojej pracy. Można go porównać do okładki książki. Nawet treściwa i obszerna książka potrzebuje atrakcyjnej okładki, żeby zainteresować czytelnika przed kupnem. Podobnie jest z siedzibą Twojej firmy. Przy wynajmie biura nie możesz myśleć tylko o przyszłym roku. Warto wnikliwie przeanalizować jak rozwijać się będzie Twoja firma. W dalszej części artykułu dowiesz się, na co warto zwrócić szczególną uwagę.
Aranżacja biura
Warunki pracy biurowej powinny być na wysokim poziomie. Oczywiście warto, aby biuro wyglądało schludnie, nowocześnie i przyjaźnie dla oka. Ale jeszcze ważniejszą rzeczą jest kwestia funkcjonalności. Spróbuj przed odwiedzeniem potencjalnego biura zapisać sobie poniższe pytania i pozyskać na nie odpowiedzi:
- Czy w biurze jest odpowiednie oświetlenie?
- Czy moi pracownicy będą czuć pozytywną atmosferę w danym biurze?
- Czy jest możliwość montażu klimatyzacji?
- Czy jest możliwość podłączenia stabilnego i szybkiego internetu?
- Czy nie zabraknie gniazdek dla moich pracowników?
- Czy jest kuchnia z lodówką i mikrofalą?
- Czy jest monitoring i recepcja?
Wybraliśmy tylko te podstawowe pytania. To Ty wiesz najlepiej, czy nie potrzebujesz jeszcze czegoś dodatkowo. Interesuje Cię wynajem biura? W Tychach znajdziesz idealne miejsce, które posłuży Ci jako siedziba Twojej firmy na wiele lat.
Lokalizacja Biura
Warto, aby Twoje biuro było zlokalizowane w centrum miasta. Dlaczego? Zazwyczaj do centrum jest możliwy wygodny dojazd w szczególności środkami transportu publicznego. Ułatwi to życie Twoim pracownikom. Podobnie jak Twoim potencjalnym Klientom. Kolejną zaletą centrów miast jest bliskość wszelkich urzędów, poczt, czy fryzjerów. Warto, aby takie placówki znajdowały się blisko lokalizacji Twojego biura. Istotnym czynnikiem jest także ilość miejsc parkingowych. Potrzebujesz biura na wiele lat, więc zastanów się, czy ich ilość jest odpowiednia. Weź pod uwagę, że Twoja firma stale będzie się rozwijać, a tym samym będziesz mógł mieć coraz więcej pracowników.
Dodatkowe opłaty
Oprócz kosztów najmu mogą pojawić się także dodatkowe wydatki. Często są to: miejsca parkingowe, monitoring, media, usługi sprzątające.
Umowa
Powinna być napisana w sposób rzetelny i zrozumiały dla każdej ze stron. Najlepiej dla Twojego bezpieczeństwa, warto zatrudnić osobę, która zweryfikuje dla Ciebie daną umowę.
Właściciel nieruchomości
Postaraj się już od pierwszych chwil zdobywać zaufanie najemcy do siebie. Dobre relacje z najemcą to podstawa. Sprawna komunikacja ułatwi Ci kontakt np. w sprawach usterek albo uwag co do stanu budynku. Właściciel powinien mieć swoich pracowników technicznych, którzy będą w stanie je zlikwidować. A kto wie… może Cię polubi i obniży Twoje koszty.
Jeżeli zależy Ci na długoletnim wynajmie biura, sugerujemy zwrócić uwagę na powyższe wskazówki. Pamiętaj, siedziba Twojego biura to nie tylko miejsce pracy dla Ciebie i Twoich pracowników, ale także wizytówka Twojej firmy. Wybierz miejsce, które będzie idealnie pasowało do Twojej firmy.