Jak być produktywnym w pracy?

Kolejny dzień to kolejne wyzwania i zadania do wykonania. Siadasz przy biurku, włączasz komputer i idziesz zrobić sobie kawę. Siadasz do pracy, wykonujesz kilka z przypisanych Ci obowiązków, nagle patrzysz na zegarek i okazuje się, że za godzinę kończysz pracę. Jak to możliwe? Przecież jeszcze tyle do zrobienia… Produktywność to jedna z najważniejszych cech w dzisiejszym świecie. Istnieje coraz więcej rozpraszaczy i rzeczy, które odciągają nas od pracy. Bez produktywności nie jesteśmy efektywni, co przekłada się zarówno na brak zadowolenia z siebie, jak i pracodawcy z pracownika. Co więc zrobić, by być produktywnym w pracy? Sprawdź!

Określaj priorytety

Stworzenie harmonogramu dnia i zaplanowanie wszystkich zadań – to pierwszy krok do produktywności. Odpowiednio przygotowana lista pozwoli uporządkować dzień i ukierunkować tok działań. Wystarczy poświęcić 10 minut dziennie na zaplanowanie listy, która pomoże zwiększyć wydajność w ciągu dnia. Mając przed oczyma ilość i charakter zadań, łatwiej jest nimi koordynować, dlatego zawsze przed pracą weź kartkę i długopis i zapisz swoje zadania. Jeśli zauważysz, że ich ilość przerasta Twoje możliwości, rozpisz je na kolejne dni. Długa lista zdań podświadomie nas przeraża i… obniża produktywność! Spisywanie powinności pozwala usystematyzować pracę i oczyścić umysł. Dodatkowo na bieżąco możesz śledzić swoje poczynania, co ułatwia kontrolę pracy. Pamiętaj jednak, żeby zaczynać dzień od zadań najbardziej wymagających, bo rano poziom energii jest najwyższy. Jeśli nie potrafisz sprecyzować swoich obowiązków, zobacz: Zadaniowy czas pracy – na czym polega i czy warto go wdrożyć?

Skup się na jednym zadaniu

Mutli-tasking, czyli wykonywanie naraz wielu czynności. Jest to pojęcie, które w ostatnich latach zyskało na popularności, bowiem wiele przedsiębiorstw oczekuje od pracowników ponadprzeciętnej realizacji obowiązków. Współczesna wizja idealnego pracownika wygląda właśnie tak, że zajmuje się on kilkoma zadaniami w jednym czasie, przez co zwiększa swoją efektywność. Jednak ta koncepcja jest daleka od prawdy. Wbrew wszelkim wyobrażeniom multi-tasking skutecznie zabija produktywność. Skupiając się na kilku sprawach jednocześnie, nie skupiamy się w 100% na żadnej z nich.

Zadbaj o komfort pracy

Praca siedząca zwykle wiąże się z całodniowym tkwieniem przed komputerem. Jest to czynność niekoniecznie przyjemna, dlatego warto zadbać o jakość miejsca pracy. Po kilku godzinach siedzenia w niewygodnym fotelu i towarzystwie dołujących ciemnych wnętrz, zwiększa się Twoje zmęczenie i niechęć do pracy. Wynajem biura w Tychach to idealna przestrzeń, która sprzyja pracownikowi i jego komfortowi. Atrion to miejsce łączące najnowsze technologie z ekologicznymi rozwiązaniami, gdzie jasne pomieszczenia, strefa relaksu i strefa bistro wpływają na zwiększenie produktywności. Zadbaj o dobre wnętrze, a Twój zapał do pracy i produktywność automatycznie wzrosną.

Chcesz porozmawiać o szczegółach?